راه های پیشگیری از مسمومیت کودکان
نوشته شده توسط : sibesalamati

راه های پیشگیری از مسمومیت کودکان گرداوری شد

راه های پیشگیری از مسمومیت کودکان

 

مسمومیت کودکان در واقع یکی از مهم ترین انواع مسمومیت به شمار می رود ، زیرا به نوعی غیرقابل پیش بینی بوده و با عوارض جبران ناپذیری نیز همراه خواهد بود. بنابراین این موضوع بسیار مهم است که چگونه و از چه طریقی برای پیشگیری از مسمومیت کودکان اقدام نماییم. مسمومیت در این رده سنی در بسیاری از موارد در صورتی  که به موقع درمان نشود با مرگ همراه خواهد بود ، بنابراین بسیار مهم است که همیشه و در هر جایی در دسترس قرار دادن مواد مسمومیت زا را از کودکانی که در سن یک تا چهار سالگی قرار دارند ، خارج نمایید.

در بین وسایل موجود در منزل شما معمولا داروها  وهمچنین مواد شیمیایی یکی از شایع ترین دلایل مسمومیت به شمار می روند. سعی کنید تا پس از مصرف داروها هرگز آنها را در دسترس کودکان قرار ندهید و در جایی ازیخچال که دسترسی به آن برای این سنین بچه ها غیر ممکن باشد پنهان نمایید. همچنین قفسه های بالایی آشپزخانه نیز مناسب ترین مکان برای پنهان کردن اینگونه مواد می باشد. متأسفانه بسیاری از ما عادت داریم که چنین وسایل بسیار مهمی را مسمومیت زا هستند در طبقات پایینی آشپزخانه قرار می دهیم که به راحتی در دسترس کودکان قرار خواهد گرفت.

هیچ گاه داروهای دو نیم شده خود را که بر روی زمین می افتد فراموش نکنید ، زیرا بچه هایی که کم سن و سال هستند به واسطه ی خوردن هر چیزی این داروهای نصف شده را مصرف می نمایند و متأسفانه مسمومیت در آنها رخ می دهد. اگر فرزند شما بیمار است و قرار است که شما دارویی را به او بدهید ، سعی کنید تا داروی مورد نظر را در همان دوز تجویز شده به او بدهید. بیشتر دادن دارو معمولا با عوارضی همچون مسمومیت کودکان همراه خواهد بود.

وسایل کمک کننده به شست و شو همچون وایتکس ، انواع پودرهای رختشویی ، حشره کش ها  و . . . از جمله مواد شیمیایی هستند که متأسفانه می توانند مسمومیت های به نسبت خطرناک تری را به وجود آورند. این مواد پس از ورود به بدن موجب زخم های گوارشی از دهان تا معده و روده ها می شوند و بنابراین از بین بردن این زخم ها برای یک کودک کار بسیار مشکلی خواهد بود و با درد و ناراحتی زیادی همراه می باشد. باتری را از دسترس کودک خود دور کنید. برخی از موارد فرزند شما این باتری ها را در دهان خود قرار می دهد و در نتیجه می تواند مواد سمی موجود در آن را به بدن خود منتقل کند. این مواد به شدت عوارض به دنبال دارد و باید هرچه سریع تر به مرکز درمانی مراجعه نمایید.

 

بیشتر بخوانید: مسمومیت غذایی





:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: